Po kamenném mostě i hrázi rybníka

11.04.2024

DRUHÁ ČÁST TRASY

Začátek druhé čtvrtiny závodu vás zavede na známá místa z loňského Meandru. Od přehrady Záskalská vyjedete pozvolně stoupající lesní cestou do Kváně nad Zaječovem. Po zelené turistické projedete statkem, opatrně otevřete bránu a spustíte se dolů po louce do městečka.

Ze Zaječova až na okraj Strašice je to jedním slovem nádhera. Polní cesta vlnící se skrz rozlehlé louky a prosvětlené lesy je doslova balzámem na cyklistově duši. Navazující lesní panelová "dálnice" píše zcela jiný příběh. Zavede vás do historie ne tak dávné, ale o to temnější. Jmenuje se Tankovka a za totality po ní do vojenského újezdu jezdily z nedaleké železniční stanice tanky.

Když z Tankovky odbočíte, připravte se na pořádnou "houpačku". Třikrát nahoru a zase dolů. Ani jedno ze stoupání rozhodně není nijak zvlášť náročné, ale dohromady tvoří úsek, na který budete po závodě možná nejvíc vzpomínat. Vezměme to pěkné po pořádku. Nejdříve vás čeká výstup na Trhoň. Nahoru po "červené" široké lesní cestě, dolů zpočátku také až do chvíle, kdy se červená značka prudce stačí doprava na louku a přejde do technicky náročného singletracku.

Druhý hup se jmenuje Žďár. Tentokrát se nebudete muset drápat až na vrchol a odměnou vám navíc bude nádherný pozvolný sjezd dolů do údolí. To už se budete blížit do Dobřívi. Příjezd do městečka vám možná bude připadat nesmyslný, navigační čára se podivně klikatí zástavbou. Věřte ale, že to má svůj účel. Najednou se totiž ocitnete na kamenném mostě přes potok ze 17. století. Hned za mostem se navíc nachází výletní restaurace s velkou zahrádkou.

Náležitě posilnění vystoupáte z Dobřívi na Dubinu. Nebude to v žádném případě zadarmo, těšit vás však může, že až ke Třemšínu to pak bude už hodně jezdivé. Až budete bušit do pedálů kolem Padrťských rybníků určitě si všimněte modrých květů chráněných kosatců sibiřských. Letos by měly v době konání Meandru téměř jistě kvést.

Samotné rybníky si budete taky moci prohlédnout hezky zblízka. Trasa vás zavede na hráz Hořejšího, odkud je krásný výhled nejen na jeho nekonečnou hladinu, ale pěkně z výšky i na celý Dolejší rybník.

Od rybníků až k začátku zelené značky pod Třemšínem posvištíte. O tom co bude následovat pak, zase příště...