Noční jízda
Ještě před dvěma lety by mě vůbec nenapadlo, že budu jednou
jezdit v noci po lesích, a že si to budu dokonce užívat. Samozřejmě, nedělám to
každý den, pouze svátečně a obvykle s někým ve dvojici. Zážitek je to skutečně
výjimečný.
Má první noční jízda proběhla v květnu na závodě 200 HARD. Večer před setměním jsem jel ve dvojici s jedním závodníkem. Pomalu jsme se prokousávali složitým terénem. Když se začalo definitivně stmívat a bylo potřeba rozsvítit čelovky, začal panikařit. Terén se mu zdál příliš náročný na jízdu v kuželu svítilny. Rozhodl se nepokračovat a do cíle dojet až druhý den za světla.
Upřímně, samotnému se mi jet dál moc nechtělo. Naštěstí se za námi na cestě zrovna v tu chvíli objevila bílá záře. Světlo patřilo zkušenému jezdci, který už několik nočních jízd absolvoval. Nebylo co řešit, zařadil jsem se za něj a pokračoval dál. Společně jsme nad ránem dojeli do cíle a já si odnesl ohromný zážitek. Maximálně adrenalinový, blížící se drogovému opojení.
O neobyčejné síle vyplavovaných endorfinů jsem se přesvědčil i na akci SLOVAKIA DIVIDE. Přestože jsem měl za sebou čtyři dny celodenní jízdy s minimem odpočinku, dokázal jsem jet poslední noc závodu non-stop až do cíle. Tentokrát od setmění až do rozednění. Opět to byl fantastický zážitek. Více o tomto počinu najdete v posledním díle seriálu o Slovakia Divide.
Od té doby jezdím za tmy po lese docela běžné. Ono mi teď v zimě koneckonců ani nic jiného nezbývá. Odpoledne po práci je okamžitě tma. K čelovce jsem si přikoupil výkonné nabíjecí světlo na řídítka. Má tedy "jen" 300 lumenů (pro jízdu lesem se doporučuje 500), ale stačí. Osvětluji si jím trať do dálky před sebe, pod kolo si svítím čelovkou.
Pokud tedy chcete jezdit ve tmě terénem, do kvalitních svítidel rozhodně investujte a v případě vícedenních akcí myslete také na jejich zdroje energie. Vím o případu, kdy si dvojice závodníků kvůli vybitým baterkám v čelovkách při noční jízdě svítila jedním mobilem. Dobře to dopadlo. Vy takový hazard, ale nezkoušejte. Jo a myslete i na zadní blikačku, ať jste vidět a případný spolujezdec jedoucí za vámi se může podle ní dobře orientovat.